Nástroje pro usnadnění přístupu

ZASTUPITELSTVO MĚSTA

usnesení zastupitelstva města

03. zápis z jednání Zastupitelstva města Litoměřic - 29.1.2015

Z Á P I S
3. jednání Zastupitelstva města Litoměřic konaného dne 29. 1. 2015 od 16:00 hod.
v kongresovém sále Gotického hradu v Litoměřicích, se sídlem Tyršovo nám. 68

Počet přítomných členů ZM: 27

Hlasováno prostřednictvím hlasovacího zařízení

Zasedání řídil starosta Mgr. Ladislav Chlupáč

I. Zahájení, zvolení návrh. komise, ověřovatelů a jmenování pracovního předsednictva:

Starosta Mgr. Chlupáč jmenoval složení pracovního předsednictva:
MUDr. Vysoudil, Mgr. Kynzlová, Mgr. Dycka

Zastupitelstvo města projednalo a schválilo složení návrhové komise:
MUDr. Kubec, Mgr. Kudrna, L.Wünsch

Pro 24 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 0

a ověřovatele zápisu:
PhDr. Kubelková, MUDr. Jenček

Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

Zapisovatelka: Jana Váchová

Vzhledem k tomu, že k zápisu z 2. jednání dne 11.12.2014 nebylo připomínek, prohlásil starosta Mgr.Chlupáč zápis za schválený.

Kontrola plnění bodů z minulého jednání ZM 11.12.2014:
1. Dodatečné složení slibu zastupitele Mgr. Dycky SPLNĚNO
2. Námitky proti zápisu z ustavujícího ZM ze dne 4.11.2014 SPLNĚNO
3. Rozpočtová opatření dle doporučení FV ze 3.12.2014 SPLNĚNO
4. Návrh rozpočtu města Litoměřice na rok 2015 SPLNĚNO
5. Prominutí poplatků a úroků z prodlení
   a) SPLNĚNO- dohoda podepsána
   b) PLNĚNO - nedostavil se k podpisu
6. Schválení soudních přísedících SPLNĚNO
7. Podání přihlášky na MPSV - Obec přátelská rodině 2014
    SPLNĚNO – přihláška podána na MPSV
8. Akční plán rozvoje rodinné politiky města Litoměřice na rok 2015
    SPLNĚNO – Akční plán zařazen v Komunitním plánování
9. Koncesní smlouva v konsolidovaném znění (Domov pro seniory na Dómském pahorku)
    SPLNĚNO – Koncesní smlouva (v konsolidovaném znění) podepsána
10. Podání žádosti o dotaci z programu Podpora terénní práce pro rok 2015 včetně schválení spoluúčasti města na této dotaci ve    výši 183.304,-Kč
   SPLNĚNO – žádost podána na Úřad vlády
11. Kompetence starosty, místostarostů a dalších neuvolněných zastupitelů ve volebním období 2014-2018 SPLNĚNO
Majetkové záležitosti:
Záměry:
12. Prodej pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
      Prodej bude projednán v ZM 29.01.2015
13. Prodej pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice
     Prodej bude projednán v ZM 29.01.2015
14. Nákup části pozemku parc.č. 2721 o výměře cca 222 m2 v k.ú. Litoměřice
     Oznámeno, bylo zahájeno řízení o nákupu od ČD a.s., bude projednáno v některém z příštích ZM
15. Prodej části pozemku parc.č. 290 m2 (ost.plocha) v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - oznámeno
Prodeje:
16. Prodej pozemku parc.č. 4362/4 o výměře 921 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
17. Přijetí daru ½ podílu pozemku parc.č. 1345/12 (orná) o celkové výměře 367m2 v k.ú. Pokratice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
18. Přijetí daru pozemku parc.č. 1345/300 o výměře 58 m2 v k.ú. Pokratice
     PLNĚNO - Smlouva připravená - není podepsaná
19. Přijetí daru pozemku parc.č. 1345/299 o výměře 5 m2 v k.ú. Pokratice
     SPLNĚNO
20. Prodej BJ 416/44 v ul. A.Muchy 416/19 v k.ú. Pokratice, BJ 1475/27 v ul. Stránského 1754/29 a BJ 788/2 v ul. Křížová 788/13 v k.ú. Litoměřice dle schválených Zásad prodeje obytných domů, jednotek a nebytových prostorů z majetku Města
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
21. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 2188/7, 2188/11, 2191/1 a 2212/2 v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - smlouva odeslaná k podpisu
22. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 3209/9 a 3258/11 v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
23. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 2469/51 v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
24. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 5222/1 v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
25. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 4025/2 a 4025/75 v k.ú. Litoměřice
    SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
26. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav plynárenského zařízení k části pozemků parc.č. 3847/2,3847/3,3847/4,4116/8 a 4116/21 v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
27. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav telekomunikačního zařízení k části pozemků parc.č. 3910/9,4006/93 a 4006/99 v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO - vloženo do katastru nemovitostí
28. Přijetí daru zpevněného živičného povrchu na částech pozemků parc.č. 4768/32 a 4795/2 (ost. plocha) v k.ú. Litoměřice
     SPLNĚNO
29. Prodloužení lhůty splatnosti kupní ceny
     Nerozhodnuto – zůstává současný stav, žadatel vyrozuměn
30. Jmenovité zveřejňování hlasování zastupitelů - neschváleno
31. Nezávislý audit plnění podmínek pronájmu, údržby a revitalizace areálu výstaviště ZČ SPLNĚNO- audit ZČ zahájen 12.1.2015
32. Zveřejňování zápisu ze zasedání Zastupitelstva města Litoměřice včetně příloh na úřední desce MěÚ Litoměřice a na městských webových stránkách
      SPLNĚNO
33. Dodržování tiskového zákona při vydávání Radničního zpravodaje – zřízení redakční rady, volba předsedy a členů redakční rady a vytvoření vnitřních pravidel pro tvorbu obsahu

   SPLNĚNO - na jednání RM 15.1.2015 byla schválena pětičlenná redakční rada i Pravidla pro vydávání zpravodaje

Ing. Urbánek
Kontrola plnění úkolů z předchozího ZM:
a) Usnesení č. 47/02/2014: Dodržování tiskového zákona při vydávání Radničního zpravodaje – zřízení redakční rady, volba předsedy a členů redakční rady a vytvoření vnitřních pravidel pro tvorbu obsahu.
V místním tisku a na webových stránkách města jsme se mohli dočíst, že RM vyšla vstříc požadavkům opozice a schválila Redakční radu a Pravidla pro vydávání Radničního zpravodaje. Musím zde konstatovat, že jak schválená redakční rada tak pravidla mají bohužel s návrhy opozice pramálo společného a dle mého názoru jsou některá ustanovení tohoto usnesení RM dokonce v rozporu s tiskovým zákonem a s občanským zákoníkem.
i. Redakční rada byla zřízena jako orgán RM a nikoli v souladu s doporučeními odborníků jako výbor ZM. Je tedy přímo závislá na RM, což může vést k pokračování nevyváženého a neobjektivního zpravodajství v rozporu s tiskovým zákonem.
ii. Při jejím jmenování odmítla RM proporcionální zastoupení a schválila pouze 1 nominanta opozice oproti 4 nominantům koalice. Na tom nic nemění fakt, že některé ze svých nominantů vydává za zástupce zaměstnanců MěÚ či zástupce občanů, protože ani zaměstnanci ani občané neměli žádnou možnost jejich nominaci jakkoli ovlivnit a navrhnout případně jiné své zástupce.
iii. Původní návrh opozice zahrnoval vytvoření pravidel nejen pro tvorbu obsahu Radničního zpravodaje, ale i pro provozování dalších sdělovacích prostředků včetně webových stránek města, na jejichž obsah by dohlížela stejná redakční rada. Tuto oblast však RM zcela opominula, pravděpodobně proto, že tiskový zákon v této oblasti městu žádné povinnosti neukládá a dobrovolně RM nic neudělá.
iv. Podle schválených pravidel nemá Redakční rada právo zasahovat do obsahu RZ kromě zařazování příspěvků v sekci věnované diskusi zastupitelů. Pro ty však Rada města stanovila pravidlo, že se každý zastupitel smí vyjádřit pouze 1x za rok, což je dle mého názoru v rozporu s tiskovým zákonem. Redakční rada tak vlastně nemá téměř žádné pravomoci a nemá o čem rozhodovat.
v. Členové redakční rady dostanou RZ před tiskem k zjištění a odstranění drobných chyb, nikoli však k připomínkování čehokoli významnějšího (tzn. mohou suplovat práci jazykového korektora, ale nemohou ovlivnit obsah RZ připravený výhradně šéfredaktorem podléhajícím nadále RM)
vi. Ustanovení, že "Všichni členové redakční rady jsou stejným dílem odpovědní za její rozhodnutí" dle mého názoru zcela zásadně odporuje občanskému zákoníku a je pouze snahou přenést důsledky za porušování tiskového zákona z RM na všechny členy redakční rady. Členové však mohou být odpovědní pouze za ta rozhodnutí redakční rady, pro která sami hlasovali a nikoli za ta, při nichž byli převálcováni ostatními členy.
vii. Koaliční zastupitelé budou mít i nadále prostor v celém RZ (úvod starosty či místostarosty, informace o činnosti MěÚ ap.), zatímco opoziční zastupitelé pouze 1x ročně v sekci diskuse zastupitelů. Tato nevyváženost je dle mého názoru opět v rozporu s tiskovým zákonem.
Abych zakončil svůj příspěvek pozitivně. Je nesporným úspěchem, že se RM konečně začala zabývat problematikou dodržování tiskového zákona. Sice zatím zůstala svými činy na hony vzdálena od cílového stavu doporučovaného odbornými organizacemi, jež se touto problematikou zabývají, ale učinila alespoň první krok. A protože tlak opozice na dodržování zákonů bude i nadále pokračovat, věřme že postupem času přijme RM i další kroky, které situaci budou nadále zlepšovat.

b) Usnesení č. 45/02/2014: Nezávislý audit plnění podmínek pronájmu, údržby a revitalizace areálu výstaviště Zahrada Čech
i. Vzhledem k tomu, že jsem na webových stránkách města nezaznamenal žádné informace o vypsání otevřeného výběrového řízení na právní firmu pro audit pronájmu ZČ a dosud jsem ani po více než týdnu neobdržel odpověď na moji písemnou žádost o tyto informace, rád bych se dotázal, zda již bylo vypsáno toto výběrové řízení, zda a kde byla zveřejněna zadávací dokumentace a do kdy mohou AK podávat nabídky? Bude zadávací dokumentace zveřejněna na webu města, jde o otevřené VŘ či pouze přímé oslovení předem vybraných AK, kterých, jak byly vybrány, proč není VŘ otevřeno i jiným zájemcům, jaká jsou hodnotící kritéria, jak bude zajištěna kvalifikace a nezávislost AK ?
ii. Z obdrženého plánu práce kontrolního výboru nejsou ani po měsíci a půl od schválení usnesení ZM dosud zřejmé žádné konkrétní termíny pro zahájení a dokončení auditu pronájmu ZČ. Rád bych proto položil dotaz zástupcům kontrolního výboru kdy bude tento audit zahájen, do kdy bude dokončen a kdy budou výsledky podrobně prezentovány ZM ?
iii. Z obdržených materiálů jsme se dočetli, že interní audit pronájmu ZČ byl zahájen 12.1.2015, nedozvěděli jsme se však termín dokončení ani termín, kdy budou výsledky podrobně prezentovány ZM. Rád bych se tedy dotázal na tyto termíny?

II. Doplnění/stažení bodu programu:
Jaroslav Růžička doplnil bod 22
Plán činnosti Kontrolního výboru na rok 2015
Ing. Lončák doplnil bod 1 b)
Rozpočtové opatření (MAESTRO)
Mgr. Červín doplnil bod 23
Schválení podání žádosti o dotaci na projekt "Regenerace panelového sídliště Pokratice - I.etapa 2015" a zajištění spolufinancování
a bod 24
Schválení přijetí dotace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad na projekt: „Litoměřice – modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa"
Ing. Grund navrhl stažení bodu 4
Uzavření smlouvy o zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a příspěvkovou organizací Městská nemocnice v Litoměřicích
J. Růžička doplnil body 25:
Návrh na uvolnění předsedy KV
a bod 26:
Návrh na rozšíření KV od 2 členy a dovolba těchto 2 členů

Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

III. Hlasování o programu:
I. Zahájení, jmenování a volba návrh. komise, prac. předsednictva a ověřovatelů zápisu
II. Doplnění / stažení bodu programu
III. Hlasování o programu
IV. Body jednání:
1. a) Rozpočtová opatření dle doporučení FV ze dne 21.1.2015
    b) Doplněné rozpočtové opatření (MAESTRO)
    c) Rozpočtové opatření (ÚZ/ORG 8212/8200)
2. Uzavření smlouvy o přijetí úvěru od Komerční banky, a.s. ve výši 52 mil. Kč na předfinancování dotační části akce "Litoměřice - modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa"
3. Uzavření smlouvy o poskytnutí dotace na zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a  Ústeckým krajem
4. Uzavření smlouvy o zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a příspěvkovou organizací Městská nemocnice v Litoměřicích    BYLO STAŽENO
5. Žádost o vrácení příspěvku na vybudování přístupové komunikace na pozemku par.č. 2475/1 v k.ú. Litoměřice
6. Dotace na podporu činnosti sportovním klubům
7. Schválení měsíčních odměn neuvolněným zastupitelům
8. Kontrolní zpráva o plnění usnesení z jednání Zastupitelstva města v roce 2014
9. Schválení procesu plnění podmínek pro vstup do Kategorie A podle Kritérií místní Agendy 21 (MA21)
10. Schválení Akčního plánu ke Strategickému plánu města Litoměřice pro rok 2015
11. Změna obecně závazné vyhlášky č. 2/2014 o regulaci provozování sázkových her, loterií a jiných podobných her
12. Zřízení pracovní komise k záměru převodu Domova U Trati z Ústeckého kraje na Město Litoměřice

Majetkové záležitosti:
Záměry:
13. Přestavba domu č.p. 750 v ul. Mrázova, Litoměřice a vypořádání spoluvlastnických podílů
14. Zřízení služebnosti k věcem nemovitým – pozemkům a stavbám v areálu bývalých kasáren Pod Radobýlem, Dukelských hrdinů a budově velitelství v ul. 5. května

Prodeje:
15. Prodej pozemku parc.č. 2563/160 o výměře 4 m2 (ost.plocha) v k.ú. Litoměřice
16. Směna pozemků parc.č. 675/1 (orná půda) o výměře 264 m2 (vl.město) za parc.č. 675/4 o výměře 55 m2 (orná) v k.ú. Pokratice s doplatkem rozdílu ceny
17. Prodej pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
18. Prodej pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice
19. Prodej BJ 440/20 v ul. Kubínova 440/1 v k.ú. Litoměřice dle schválených Zásad prodeje obytných domů, jednotek a nebytových prostorů z majetku Města
20. Zřízení věcného břemene – služebnosti IS, umístění, provozování údržby a oprav vodovodní a kanalizační přípojky k částem pozemků parc.č. 4137/1 a 4137/5 v k.ú. Litoměřice
21. Zřízení věcného břemene – služebnosti IS, umístění, provozování údržby a oprav vodovodní a kanalizační přípojky k částem pozemků parc.č. 5251/13 a 5251/72 v k.ú. Litoměřice
22. Plán činnosti Kontrolního výboru na rok 2015
23. Schválení podání žádosti o dotaci na projekt "Regenerace panelového sídliště Pokratice - I.etapa 2015" a zajištění spolufinancování
24. Schválení přijetí dotace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad na projekt: „Litoměřice – modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa"
25. Návrh na uvolnění předsedy kontrolního výboru
26. Návrh na rozšíření KV od 2 členy a dovolba těchto 2 členů

V. Informace
VI. Interpelace
VII. Diskuze
VIII. Závěr

Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0

IV. Body jednání:

1. a) Rozpočtová opatření dle doporučení FV ze dne 21.1.2015
Ing. Urbánek:
Já dnes nebudu marnit čas opakováním svých dřívějších komentářů o zcela nezodpovědném hospodaření vedení města, které dnes bohužel opět nepřekvapilo a navhuje zvýšení schodku letošního rozpočtu z 13 na více než 35 mil.Kč, přičemž z dostupných informací je více než zřejmé, že tento schodek bude vedení města v průběhu roku nadále zvyšovat.
Namísto tohoto se dnes zaměřím na jedno konkrétní rozpočtové opatření a tím jsou výdaje v celkové výši 5,6 mil.Kč za opravy a rekonstrukce areálu výstaviště ZČ. O rozporu výdajů z rozpočtu města na financování revitalizace a oprav areálu výstaviště ZČ s ustanoveními nájemní smlouvy jsem zde hovořil v obecnější rovině již minule. Tato pochybení byla také důvodem proč jsme zde minule schválili provedení auditů pronájmu ZČ. Z dnešního návrhu jenž obsahuje stejná či obdobná pochybení je však zřejmé, že někteří z nás stále nepochopili či spíše nechtějí pochopit podstatu tohoto problému. Proto se jim svými konkrétními dotazy a připomínkami pokusím pomoci ve správném porozumění právního stavu této věci, aby se při svém dalším jednání mohli podobným excesům vyhnout a neriskovali hmotněprávní a trestněprávní odpovědnost za svá případná nesprávná rozhodnutí.'
Součástí návrhu připraveného OURM není stanovisko právního oddělení ani stanovisko odboru správy majetku města a stanovisko příslušného místostarosty , jenž je odpovědný za vztahy s dalšími subjekty souvisejícími s pronájmem areálu výstaviště ZČ a jenž se za město účastní VH společnosti Zahrada Čech s.r.o. Proto bych rád požádal jejich zde přítomné zástupce a příslušného místostarostu o zcela jednoznačnou odpověď zda jsou všechny navržené výdaje v souladu s uzavřenou nájemní smlouvou, včetně všech jejích příloh, či nikoli a prosím o přesné zaprotokolování jejich odpovědi v zápisu, abychom je měli k dispozici v písemné podobě.
Vzhledem k tomu, že jsem na můj konkrétní dotaz neobdržel od dotázaných žádnou odpověď, dovolím si odpovědět sám, všechny tyto výdaje by dle nájemní smlouvy měl hradit nájemce areálu výstaviště společnost Zahrada Čech s.r.o. v níž má 50% podíl soukromý partner a nikoli Město Litoměřice ze svého rozpočtu. Na podporu tohoto stanoviska si dovolím zde ocitovat některá ustanovení nájemní smlouvy :
• Odst. 9.8. : „Nájemce je povinen po dobu trvání nájmu udržovat Předmět nájmu na své náklady v řádném a funkčním stavu, tzn. zajistit na své náklady po dobu trvání nájmu obvyklé udržování Předmětu nájmu. Za obvyklé udržování se považuje zejména údržba spojená s každodenním užíváním Předmětu nájmu. Za obvyklé udržování se rovněž považuje oprava (včetně případné nezbytné výměny) Předmětu nájmu, jeho části, včetně technických zařízení, do výše 1.000.000,- Kč (slovy: jeden milion korun českých) na jeden případ bez DPH u každé jednotlivě zjištěné vady; ...........".
• Odst. 9.9. : „Ustanovení odstavce 9.8 (včetně finančního limitu na opravy) se plně aplikuje rovněž na údržbu a opravy všech rozvodů a sítí v Budovách, t.j. elektroinstalací, rozvodů vody, rozvodů tepla, telekomunikačních a datových rozvodů, kanalizačních odpadů, atd. ..........".
• Odst. 9.16. : „Nájemce se zavazuje zajistit dostatečnou ochranu Předmětu nájmu před jakýmikoliv osobami poškozujícími Předmět nájmu (např. regulovat a kontrolovat vstup osob do Předmětu nájmu v nočních hodinách anebo uzamykat Předmět nájmu v nočních hodinách, v případě potřeby zajistit fyzickou ostrahu Předmětu nájmu nebo ostrahu pomocí bezpečnostních kamer atp.). ......."
• Odst. 10.1. : „Nájemce se zavazuje provést na své náklady technické zhodnocení Předmětu nájmu v rozsahu a za podmínek uvedených v přílohách této smlouvy – Investice poskytnutá účastníkem Společnosti a Podnikatelský záměr Společnosti (dále jen „Technické zhodnocení předmětu nájmu") a za tímto účelem na Technické zhodnocení předmětu nájmu vynaložit finanční prostředky specifikované v přílohách této smlouvy – Investice poskytnutá účastníkem Společnosti a Podnikatelský záměr Společnosti, případně finanční prostředky specifikované postupem dle článku 10.3 této Smlouvy (dále jen „Náklady technického zhodnocení Předmětu nájmu"). Smluvní strany sjednávají, že a) Náklady technického zhodnocení Předmětu nájmu vynaložené Nájemcem dle předchozí věty nemají vliv na výši Nájemného dle článku 6 této Smlouvy a b) Náklady technického zhodnocení Předmětu nájmu provedené Nájemcem se po ukončení nájmu Nájemci nevracejí a Nájemce nemá vůči Pronajímateli nárok na kompenzaci jím provedeného zhodnocení; pro vyloučení jakýchkoli pochybností smluvní strany výslovně prohlašují, že ust. § 667 odst.1 věta čtvrtá Občanského zákoníku se na Náklady technického zhodnocení Předmětu nájmu nevztahuje.".
• Odst. 10.2. : „Nájemce se zavazuje provést Technické zhodnocení předmětu nájmu nejpozději v termínu uvedeném v přílohách této smlouvy - Investice poskytnutá účastníkem Společnosti a Podnikatelský záměr Společnosti.".
• Příloha - Článek 6. Podnikatelský záměr, odstavec 6.4. Stavební revitalizace areálu, bod 6.4.2. Časové rozložení revitalizace areálu: „Krátkodobé cíle 2013-2015 : Zde proběhnou stavby přímo podmiňující splnění naplánovaných aktivit a přinášející plánované zisky. Proto bude vybudováno a zprovozněno zahradní centrum a proběhne demolice a výstavba pavilonů „A, B, C". Bude vystavěn nový vstupní portál v místě hlavního vchodu. Dále proběhnou drobné rekonstrukce s ohledem na stále zajištění provozu areálu.".
• Příloha - Článek 7. Investice, odstavec 7.1. Stanovení rozsahu investic : „Hodnotící kritérium: Vklad společnosti do základního jmění 10.000.000 Korun českých, Kapitálový vklad 30.000.000 Korun českých ........ Kapitálový vklad bude použit pro spoluúčast na dotačním titulu. V případě, že by společnost neuspěla a neobdržela žádný z dotačních titulů, tak dojde k předpokládané revitalizaci areálu po etapách, kdy v první etapě bude proinvestováno cca 30 mil.Kč. ........".
• Příloha - Článek 7. Investice, odstavec 7.2. Specifikace poskytnutých investic : "...... Kapitálový vklad bude k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2013. ......."
Zde bych rád poznamenal, že společnost EXPO CZ s.r.o. kapitálový vklad ve výši 30 mil.Kč společnosti Zahrada Čech s.r.o. dosud neposkytla.
Při pohledu na jednotlivé položky výdajů navrhovaných ke schválení jako výdaje z rozpočtu města je zcela zřejmé, že všechny tyto položky jsou buď údržbou do 1 mil.Kč bez DPH či technickým zhodnocením za jejichž úhradu je odpovědný nájemce, tzn. společnost Zahrada Čech s.r.o., a nikoli pronajímatel Město Litoměřice.
Já zde nerozporuji to, zda jsou tyto výdaje potřebné či nikoli, ale upozorňuji, že je dle nájemní smlouvy nemá hradit Město Litoměřice, ale společnost Zahrada Čech s.r.o. v níž Město Litoměřice vlastní pouze 50% a dalších 50% v ní vlastní soukromý partner. Tím, že odpovědné osoby pravděpodobně dostatečně nevymáhají plnění nájemní smlouvy ze strany nájemce a tím, že Město Litoměřice hradí různé výdaje za nájemce, může městu vznikat škoda, kterou by bylo povinno vymáhat po těch, kteří ji svým jednáním zapříčinili. Stejně tak může takovéto jednání naplňovat skutkovou podstatu trestných činů Porušení povinnosti při správě cizího majetku dle § 220 trestního zákoníku, nebo Porušení povinnosti při správě cizího majetku z nedbalosti dle § 221 či některého jiného souvisejícího trestného činu.
S plným vědomím těchto rozporů zde předloženého návrhu s nájemní smlouvou a s plným vědomím možných rizik hmotněprávní a trestněprávní odpovědnosti je na osobní statečnosti každého jednotlivého zastupitele, zda schválení tohoto návrhu podpoří či nikoli. Já sám za sebe přiznávám, že tuto osobní statečnost postrádám a tento návrh nepodpořím.

Hlasování o schválení pokračování v diskusi nad limit 5 minut pro Ing.Urbánka

Hlasováním
Pro 13 proti 7 zdrželo se 7 nehlasovalo 0
nebylo schváleno.

Mgr. Panaš
Podle mého jsou navržené investice do areálu výstaviště Zahrada Čech v rozporu s nájemní smlouvou. Proto by o nich nemělo být hlasováno. Bylo by vhodné počkat do ukončení auditu Zahrady Čech a teprve potom se rozhodnout. Nejednalo by se o dlouhou dobu a investice nejsou tak nutného charakteru, aby o nich muselo být hlasováno už na tomto zastupitelstvu.

Ing. Hrkal:
Mám 2 připomínky k rozpočtovým opatřením:
• Bude stačit na projekt ZUŠ 1 milion korun?
• Ze zápisu FV mi nebylo vše jasné, navrhuji, aby vedení města poskytovalo zastupitelům veškeré informace o tom, na co konkrétně     výdaje jsou

L. Wünsch
Nechci nyní s panem Urbánkem ani souhlasit, ani nesouhlasit. Zadali jsme právní rozbor, nejsem právník, počkám, jak dopadne. Budovy jsou staré 40-50 let, když budeme diskutovat, tak spadnou.
Výstaviště je v dezolátním stavu a potřebuje každou korunu.
Město dostává vstupné zpět formou nájmu a tyto peníze nyní investujeme zpět do majetku města, aby dál nechátral. Partner města, spol. EXPO, bude investovat ve stejné výši, zavázali se k tomu, takže se na tom budeme podílet rovným dílem.
Souhlasím s Ing. Hrkalem, že je třeba vytvořit koncepci. Beru si to za své, jednám s jednotlivými odbory a řeším to.
Počkejme na výsledek právního rozboru, pokud se nějaké právní problémy najdou, já nejsem právník, já poslechnu a uděláme třeba další audit.

MUDr. Štěrba
My jsme nezpochybňovali, že areál výstaviště je třeba revitalizovat, ale scházejí nám k tomu potřebné informace.

Ing. Löwy
Co dělal ve společnosti Zahrada Čech předcházející jednatel? Odpověď nechci. Podle smlouvy má náklady hradit spol. Zahrada Čech, v níž má město Litoměřice 50% podíl. Nechápu, proč máme dnes schvalovat tyto finance, když ještě není hotový právní rozbor.

Protinávrh Mgr. Panaše – hlasovat o rozpočtových opatřeních vyjma výdaje do areálu Zahrady Čech:

1. a) Rozpočtová opatření dle doporučení FV ze dne 21.1.2015
Protinávrh Mgr. Panaše:
ZM schvaluje rozpočtová opatření dle doporučení FV ze dne 21. 1. 2015 (viz příloha orig. zápisu)
bez rozpočtového opatření týkajícího se výdaje do areálu Zahrady Čech-viz ÚZ/ORG 8212/8200.

Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

b) Rozpočtové opatření (MAESTRO)
ZM schvaluje rozpočtové opatření (viz příloha orig. zápisu).

Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0

c) Rozpočtové opatření týkající se ÚZ/ORG 8212/8200
ZM schvaluje rozpočtové opatření - výdaj do areálu Zahrady Čech viz ÚZ/ORG - 8212/8200.

Pro 15 proti 8 zdrželo se 4 nehlasovalo 0

2. Uzavření smlouvy o přijetí úvěru od Komerční banky, a.s. ve výši 52 mil. Kč na předfinancování dotační části akce "Litoměřice - modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa"
ZM schvaluje uzavření smlouvy o přijetí úvěru od Komerční banky, a.s. ve výši 52 mil. Kč na předfinancování dotační části akce „Litoměřice – modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa" (viz příloha orig. zápisu).

Pro 21 proti 0 zdrželo se 5 nehlasovalo 1

3. Uzavření smlouvy o poskytnutí dotace na zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a Ústeckým krajem
MUDr. Štěrba
Městská nemocnice zaplatí 975 tis. ročně za tisk, je to vyhazování peněz, které patří pacientům, peníze by měly být využity jinak, lépe, například zřízením zubní pohotovosti.

MUDr. Vysoudil
1. Finance, které dostáváme od kraje prostřednictvím rozpočtu města na provoz pohotovosti jsou nedostatečné, náklady nepokryjí.
2. Zubní pohotovost naše nemocnice neposkytuje, nenajde se žádný zubař, který by chtěl sloužit tyto služby. Pokud se vám podaří zajistit zubní lékaře, kteří by byli ochotni sloužit pohotovost, může k tomu účelu být využit prostor zubního střediska. Zatím se to v minulosti nikomu nepodařilo.
3. Co se týče tiskovin, dostáváme od spol. MAFRA část těchto peněz zpět formou nájmu. Opakovaně jsme se našich pacientů ptali, zda tuto službu chtějí – je o ní zájem a tudíž jí nebudeme rušit.

MUDr. Kejř
Ze zákona je povinen zubní pohotovost zřídit kraj. Odmítáme a především ženy, sloužit pohotovost ve svých ordinacích, protože je to nebezpečné. Dochází k napadání zdravotnického personálu. Pokud by se zřídila ordinace v nemocnici, dalo by se o tom uvažovat. Podstatné je, kolik by to stálo. Výkony provedené na pohotovosti nepřinášejí zisk. Na zřízení a provoz by milion určitě nestačil.

Ing. Lončák
Péče o pacienta není jen samotná lékařská péče, denní tisk byl pacienty vždy velmi kladně přijímán.
Zubní pohotovost je velmi nákladná, na to nemáme prostředky ani příležitost. Jednal jsem několikrát s Ing. Severou jako zástupcem Ústeckého kraje o tom, aby kraj navýšil finanční prostředky na lékařskou pohotovostní službu, vždy jsme byli odmítnuti s tím, že kraj více financí nemá. Tím naši nemocnici stojí poskytování LPS více, než získáme dotací. Odmítám, že pacientům poskytujeme péči nekvalitně.

Starosta
Není myslitelné, abychom uložili nemocnici zřízení zubní pohotovosti bez toho, aniž bychom řekli, jaké náklady s tím budou spojeny, kde seženou zubní lékaře a z jakých peněz by to bylo financováno.
Co se týká financí, které byly poskytnuty městem, byly použity na obnovení vozového parku – sanitky.

Ing. Urbánek
Navrhl zřízení zubní pohotovosti, na jejíž zřízení a provoz by byla využita částku 975 tis. Kč, která je v současnosti vynakládána na nákup 233 ks denního tisku.

Protinávrh Ing.Urbánka:
a) ZM schvaluje uzavření smlouvy o poskytnutí neinvestiční dotace na zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a Ústeckým krajem.
b) ZM ukládá odboru OSVaZ jednat s PO Městská nemocnice v Litoměřicích a Ústeckým krajem o zřízení zubní pohotovosti pro občany města a na její zřízení a provoz využít částku 975 tis. Kč, která je v současnosti vynakládána na nákup 233 ks denního tisku.
Hlasováním
Pro 9 proti 7 zdrželo se 11 nehlasovalo 0
nebylo schváleno

Původní návrh usnesení:
ZM schvaluje uzavření smlouvy o poskytnutí neinvestiční dotace na zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a Ústeckým krajem.

Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0

4. Uzavření smlouvy o zabezpečení lékařské pohotovostní služby na rok 2015 mezi Městem Litoměřice a příspěvkovou organizací Městská nemocnice v Litoměřicích
Bod byl stažen z programu v úvodu jednání.

V 17.35 odešel J. Růžička – 26 zastupitelů

5. Žádost o vrácení příspěvku na vybudování přístupové komunikace na pozemku par.č. 2475/1 v k.ú. Litoměřice
ZM neschvaluje vrácení částky 50.000,- Kč p. J. Ž., bytem Litoměřice, který byl zaplacen jako příspěvek na vybudování přístupové komunikace na pozemku par. č. 2475/1 v k.ú. Litoměřice.

Pro 23 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 1

V 17.40h se vrátil J.Růžička – 27 zastupitelů

6. Dotace na podporu činnosti sportovním klubům
Ing. Urbánek
Před 2 týdny obdrželi všichni zastupitelé moji písemnou interpelaci týkající se nedovolené veřejné podpory poskytované v rozporu s pravidly EU. K této interpelaci bylo připojeno aktuální obecné stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže jež uvádí, cituji „Pravidla veřejné podpory se vztahují na oblast sportu v takovém rozsahu, v jakém sport představuje hospodářskou činnost, což je bezpochyby případ profesionálních sportovních klubů (obvykle kluby působící v prvních dvou nejvyšších ligových soutěžích), které se zapojují do ekonomických činností, jakými jsou např. přestupy hráčů, uzavírání reklamních a sponzorských smluv, prodej vysílacích práv, distribuce reklamních předmětů či jiné ekonomické činnosti." dále „V případě financování činnosti profesionálních sportovních klubů doporučuje Úřad aplikovat nařízení o podpoře de minimis, popř. notifikovat dané opatření Evropské komisi." a také „Provozní podpora poskytovaná sportovním klubům působícím v prvních dvou nejvyšších ligových soutěžích by mohla být z pohledu veřejné podpory ospravedlnitelná (tedy nezakládala by veřejnou podporu), pokud by plynula na podporu sportovního rozvoje a výcviku mládeže". Jinými slovy, takovýmto sportovním klubům lze poskytovat bez souhlasu EK podporu z veřejných prostředků pouze na činnost mládeže a nad tento rámec maximálně do výše 200 tis.EUR za 3 po sobě následující kalendářní roky. Přitom podotýkám, že za veřejnou podporu se nepovažuje pouze poskytnutí dotace, ale např. i poskytnutí sportovišť či jiného majetku města za nižší než obvyklou cenu a do limitu 200 tis.EUR se započítává veřejná podpora z jakýchkoli veřejných zdrojů, nikoli pouze z rozpočtu města.
V této interpelaci jsem také odkazoval na právní stanovisko AK Jelínek, jež všichni zastupitelé obdrželi koncem loňského roku od kolegy Petra Panaše. To kromě potvrzení stejného právního názoru jaký uvádí ÚOHS obsahovalo informace o možných důsledcích případného porušení pravidel EU ohledně nedovolené veřejné podpory. Mezi nimi byla uvedena povinnost příjemce vrátit poskytnutou veřejnou podporu a to včetně úroků, což by mohlo být pro tyto příjemce likvidační. A dále pokuta poskytovateli až do výše 1.000.000,- Kč, jež by byla škodou na majetku města, kterou je obec povinna vymáhat po osobě či osobách, které ji svým jednáním způsobily, tzn. mimo jiné případně i po zastupitelích či radních, kteří by takovouto nedovolenou veřejnou podporu schválili. Toto právní stanovisko také zmiňuje možnost naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení povinnosti při správě cizího majetku dle § 220 TZ či porušení povinnosti při správě cizího majetku z nedbalosti dle § 221 TZ".
V příkrém rozporu s těmito stanovisky je názor vedení našeho města, že v případě dotací sportovním klubům v Litoměřicích se nejedná o veřejnou podporu. Tento svůj názor vedení města opírá o stanovisko ÚOHS k jinému obdobnému případu z roku 2000, kdy ČR ještě nebyla členem EU a veřejná podpora se řídila zcela jinými pravidly než dnes. Tento svůj názor však není vedení města schopno podpořit žádným aktuálním právním stanoviskem ani konkrétním stanoviskem ÚOHS či přímo EK k městem Litoměřice poskytovaným dotacím.
Je na zvážení každého z nás, zda uvěří zcela nedostatečně podloženému názoru vedení města či zda se bude řídit poskytnutými stanovisky ÚOHS a AK Jelínek. S plným vědomím možných rizik hmotněprávní a trestněprávní odpovědnosti a také s ohledem na riziko možných budoucích likvidačních důsledků pro některé sportovní kluby, pokud by musely případnou nedovolenou veřejnou podporu v budoucnu vracet, je na osobní statečnosti jednotlivých zastupitelů zda schválení dnes projednávaného návrhu v předložené formě podpoří či nikoli. Já sám za sebe přiznávám, že si riziko možné budoucí likvidace některých sportů v Litoměřicích nevezmu na svědomí a proto tento návrh, tak jak je zde navržen, nemohu podpořit.
Protože však já osobně i hnutí ANO chceme podporovat sportovní aktivity ve městě, navrhuji, abychom hlasovali samostatně o jednotlivých položkách v rozpočtu, tzn. samostatně o dotacích u nichž hrozí riziko nedovolené veřejné podpory jako jsou hokej, fotbal a basketbal a samostatně o všech dalších dotacích u nichž nic takového nehrozí. U hokeje, fotbalu a basketbalu navrhuji rozdělit dotace na podporu činnosti dětí a mládeže u níž opět žádné riziko nedovolené veřejné podpory nehrozí a u dotací na podporu družstev dospělých se řídit pravidlem de minimis, tzn. zajistit, aby celkový objem takovéto veřejné podpory nepřesáhl 200 tis.EUR za 3 po sobě následující kalendářní roky, případně abychom si pro poskytnutí vyšší podpory vyžádali souhlas EK či alespoň ÚOHS. V takovémto případě já osobně i moji kolegové z hnutí ANO s radostí navržené poskytnutí dotací sportovním klubům podpoříme.

Mgr. Šárka Pěkná – vnitřní audit
K rozdělované finanční částce se z pozice interního auditu nemohu vyjadřovat, toto je výsostné právo Vás samosprávy, chtěla bych shrnout jen fakta. Otázkou veřejné podpory se zabýváme od roku 2010, to může potvrdit i Mgr. Panaš, který byl v té době tajemníkem úřadu, tato otázka nám není lhostejná.
Pan Ing. Urbánek zmiňuje právní stanovisko, které víme, proč bylo zpracované a to pro HC Pardubice a.s. Je to pouze právní názor, my ho samozřejmě respektujeme, bohužel se s ním neztotožňujeme. Stejně tak jako zde Ing. Urbánek citoval materiál ÚHOSu, který je v dané věci pouze poradním a metodickým orgánem. My se samozřejmě jako Město Litoměřice můžeme dotázat na ÚHOS, bohužel nám v této věci bude sděleno, že se jedná o informativní stanovisko, jediný kdo danou věc může posoudit a o ní rozhodnout je soud.
Tuto situaci neřešíme sami, jelikož jsme ve spojení s kolegy z celé ČR (Český institut interní auditorů ČR) a tato věc je řešena v každém městě odlišně.
Na závěr bych chtěla říci, že Město Litoměřice zastává stále názor, že pokud by měla být plněna veřejná podpora, musí byt její znaky plněny kumulativně. Stále se neztotožňujeme s tím, že by zde docházelo k narušení hospodářské soutěže a už vůbec si nemyslíme, že tím, že poskytujeme finanční příspěvky basketbalistům, hokejistů či fotbalistům je ovlivněn obchod mezi členskými státy.

Mgr. Panaš
Dávám protinávrh na samostatné hlasování o udělení grantu hokeji, fotbalu, basketbalu a dále všem ostatním klubům. Hokej, fotbal a basketbal mají vysoké částky na granty se samostatnou rozpočtovou kapitolou. Hlasovat o poskytování dotací najednou je, jako by se např. hlasovalo hromadně o všech majetkových bodech. Mohu mít rozdílný názor na udělení grantů různým klubům a ten hlasováním nemohu vyjádřit, pokud jsem nucen hlasovat hromadně. Nemám vůbec žádný problém s celkovou částkou určenou na podporu sportu, ale mám obavy o možné porušení pravidel veřejné podpory u některých sportů.

Protinávrhy Mgr. Panaše:
I.
a) ZM schvaluje v souladu s ust. § 85 písm. c) z.č. 128/2000 Sb., poskytnutí dotace sportovnímu klubu HC Stadion Litoměřice, IČ : 46769129, se sídlem Zahradnická 28, Litoměřice dotaci ve výši 2.000.000 Kč pro děti a mládež s tím, že částka 3.700.000 Kč, která zbývá do částky schválené v rozpočtu ve výši 5.700.000 Kč, bude vyplacena po relevantním doložení, že nehrozí porušení veřejné podpory dle legislativy ČR a EU.
b) ZM schvaluje v souladu s ust. § 85 písm. j) z.č. 128/2000 Sb., uzavření smlouvy o poskytnutí dotace dle bodu a) tohoto usnesení a pověřuje jejím podpisem 1. místostarostu Mgr. Karla Krejzu. Vzorová smlouva viz. příloha orig. zápisu.
Hlasováním
Pro 10 proti 3 zdrželo se 14 nehlasovalo 0
nebylo schváleno

II.
a) ZM schvaluje v souladu s ust. § 85 písm. c) z.č. 128/2000 Sb., poskytnutí dotace sportovnímu klubu FK Litoměřice, IČ: 46771361, se sídlem U Stadionu 2, Litoměřice dotaci ve výši 1.900.000 Kč pro děti a mládež
b) ZM schvaluje v souladu s ust. § 85 písm. j) z.č. 128/2000 Sb., uzavření smlouvy o poskytnutí dotace dle bodu a) tohoto usnesení a pověřuje jejím podpisem 1. místostarostu Mgr. Karla Krejzu. Vzorová smlouva viz. příloha orig. zápisu.
Hlasováním
Pro 10 proti 2 zdrželo se 15 nehlasovalo 0
nebylo schváleno.

III.
a) ZM schvaluje v souladu s ust. § 85 písm. c) z.č. 128/2000 Sb., poskytnutí dotace sportovnímu klubu Slavoj BK Litoměřice, IČ: 27009441, se sídlem Vrchlického 5, Litoměřice dotaci ve výši 2.600.000 Kč pro děti a mládež.
b) ZM schvaluje v souladu s ust. § 85 písm. j) z.č. 128/2000 Sb., uzavření smlouvy o poskytnutí dotace dle bodu a) tohoto usnesení a pověřuje jejím podpisem 1. místostarostu Mgr. Karla Krejzu. Vzorová smlouva viz. příloha orig. zápisu.
Hlasováním
Pro 10 proti 3 zdrželo se 14 nehlasovalo 0
nebylo schváleno.

Původní návrh:
ZM schvaluje
a) předložený návrh RM na přidělení dotací na podporu činnosti sportovním klubům (návrh viz příloha orig. zápisu)

b) uzavření smluv o poskytování dotací dle vzorové smlouvy (vzorová smlouva viz orig. zápisu).

Pro 17 proti 0 zdrželo se 10 nehlasovalo 0

Od 18.00 do 18.10 hodin přestávka.

V 18.12h nepřítomni Ing. Kestřánek, J.Růžička a Ing.Hrkal – 24 zastupitelů

7. Schválení měsíčních odměn neuvolněným zastupitelům
ZM stanoví od 1.2.2015 měsíční odměnu:

a) Neuvolněnému členovi zastupitelstva v souladu s § 77 odst. 3 písm. b) zákona o obcích měsíční odměnu ve výši nařízení vlády, tj. radnímu 2.550,-Kč, předsedovi komise, výboru 2.350,- Kč, členovi komise, výboru 2.010,- Kč a členovi zastupitelstva 870,- Kč. Uvedené částky se skládají z částky stanovené pro danou funkci a z příplatku podle počtu obyvatel. Při souběhu dvou a více funkcí by se poskytla odměna složená ze součtu uvedených odměn za jednotlivé funkce v radě, komisi a výboru a z příplatku podle počtu obyvatel ke každé funkci zvlášť.

b) Neuvolněnému místostarostovi v souladu s § 72, § 84 odst. 2 písm. n) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích a Nařízením vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev, ve výši součtu odměny za výkon funkce a stanovené částky podle počtu obyvatel k 1. 1.2015, krácené o ½, tj. v částce 17.772 Kč

Pro 21 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 3

V 18.13h se vrátil Ing.Hrkal – 25 zastupitelů

8. Kontrolní zpráva o plnění usnesení z jednání Zastupitelstva města v roce 2014
ZM bere na vědomí Kontrolní zprávu o plnění usnesení z jednání Zastupitelstva města Litoměřice v roce 2014 (viz příloha orig.zápisu).

Pro 25 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0

V 18.15h se vrátili J.Růžička a Ing. Kestřánek – 27 zastupitelů

9. Schválení procesu plnění podmínek pro vstup do Kategorie A podle Kritérií místní Agendy 21 (MA21)
ZM schvaluje proces plnění podmínek pro vstup do Kategorie A podle Kritérií místní Agendy 21 (MA21).

Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0

10. Schválení Akčního plánu ke Strategickému plánu města Litoměřice pro rok 2015
Ing. Urbánek
Dle obdrženého schématu tvorby akčního plánu jsou zastupitelé odpovědní za rozhodnutí, které projekty budou zařazeny do akčního plánu a které projekty zůstanou v zásobníku. Zastupitelé však obdrželi pouze seznam projektů již zařazených do akčního plánu a informace o projektech v zásobníku v obdržených materiálech zcela chybí stejně jako jejich karty s podrobným hodnocením. Zastupitelé tak nemají k dispozici žádné informace na základě jakých kritérií byly předložené projekty vybrány a žádné srovnání zda jsou vybrané projekty skutečně pro občany města přínosnější než ty, které zde nebyly zařazeny. V návrhu také zcela chybí projekty, které se poté v průběhu roku objevují v dalších návrzích k realizaci, ostatně jednu takovouto ukázku zde budeme projednávat i dnes. S takto nedostatečnými informacemi nezbytnými pro kvalitní rozhodnutí se zastupitelé stávají pouze hlasovacími stroji, které buď zvednou ruce pro cokoli co je jim předloženo a nebo odmítnou hlasovat třeba i pro dobrý projekt jen proto, že o něm nemají včas dostatek informací. Proto navrhuji, aby zastupitelé obdrželi kompletní materiály se všemi projekty, jež byly nyní či v minulosti posuzovány či které jsou uloženy tzv. „v šuplíku" pro případnou budoucí realizaci a to i s jejich podrobnými kartami a dalšími dostupnými informacemi a o tomto návrhu jsme hlasovali až poté co se s těmito informacemi budou moci zastupitelé řádně seznámit.

Ing. Hrkal
Dotaz na financování podzemních kontejnerů a filtrace a solárního ohřevu na koupališti

Ing. Gryndler
Kontejnery již máme zakoupeny, nyní se bude financovat pouze instalace, co se týká koupaliště, připravujeme VŘ. Bude to financováno z dotace od Správy úložiště jaderných odpadů.

Mgr. Tym
Karty projektů jsou tvořeny jak k projektům, které jsou součástí Akčního plánu pro konkrétní rok, tak i k projektům, které budou součástí projektového zásobníku (projekty v dlouhodobém výhledu). V dokumentu nejsou uvedené karty projektů, které nejsou v daném roce kryty rozpočtem. Vypracovávají se hodnocení jednotlivých projektů, pak se předkládají FV, následně RM. Projekty, které jsou zařazeny do Akčního plánu, vycházejí z návrhů veřejnosti (veřejné fórum, kulaté stoly), odborů MěÚ a koncepčních a strategických dokumentů, pak projdou Strategickým týmem a teprve pak jdou dál. Mechanismus se může upravit, toto bylo doporučeno odbornými konzultanty

Ing. Urbánek navrhl stažení bodu z jednání:
ZM stahuje bod z jednání.
Hlasováním
Pro 8 proti 9 zdrželo se 10 nehlasovalo 0
nebylo schváleno.

Původní návrh usnesení:
ZM schvaluje Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města Litoměřice pro rok 2015 (Akční plán 2015 - viz příloha orig.zápisu).

Pro 20 proti 0 zdrželo se 7 nehlasovalo 0

11. Změna obecně závazné vyhlášky č. 2/2014 o regulaci provozování sázkových her, loterií a jiných podobných her
Mgr. Panaš
O problematice škodlivosti hazardu jsem zde hovořil již několikrát a nemá cenu to opakovat. Hlavní argumenty jsou popsány v písemném odůvodnění předložení návrhu. Pouze chci zdůraznit, že při podobě současné vyhlášky neustále dochází k nárůstu počtu hracích automatů. Na minulém zastupitelstvu byl schválen Akční plán prorodinné politiky. Tam byl závazek mimo jiné zabránění růstu počtu automatů. Na mou interpelaci mě bylo odpovězeno, že tomu vlastně zabránit nejde. Přijetím této vyhlášky bychom tomu alespoň trochu napomohli.

a) ZM vydává obecně závaznou vyhlášku č. 1/2015, kterou dochází ke změně obecně závazné vyhlášky č. 2/2014 o regulaci provozování sázkových her, loterií a jiných podobných her, a to ve variantě s omezením od 4:00 do 16:00 hodin.
Hlasováním
Pro 12 proti 2 zdrželo se 13 nehlasovalo 0
nebylo schváleno

b) ZM vydává obecně závaznou vyhlášku č. 1/2015, kterou dochází ke změně obecně závazné vyhlášky č. 2/2014 o regulaci provozování sázkových her, loterií a jiných podobných her, a to ve variantě s omezením od 4:00 do 14:00 hodin.
Hlasováním
Pro 12 proti 2 zdrželo se 13 nehlasovalo 0
nebylo schváleno

12. Zřízení pracovní komise k záměru převodu Domova U Trati z Ústeckého kraje na Město Litoměřice
Mgr. Panaš
Dávám návrh na stažení. Je to na základě vyjádření místostarosty Grunda, ve kterém sděluje, že bude jednat s Ústeckým krajem o prodloužení doby k vyjádření, zda zařízení chceme a věří, že doba bude prodloužena do dalšího zastupitelstva. Dále také díky jeho příslibu, že všichni zastupitelé dostanou včas všechny podklady ke kvalifikovanému rozhodnutí a budou je mít s předstihem.

Mgr. Panaš navrhl stažení bodu
ZM stahuje bod z jednání.
Hlasováním
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
bylo schváleno

Majetkové záležitosti:
Záměry:
13. Přestavba domu č.p. 750 v ul. Mrázova, Litoměřice a vypořádání spoluvlastnických podílů
ZM pověřuje OSNMM a KSaT, právní úsek jednáním a přípravou smlouvy s manžely J. a A.D., bytem Litoměřice, o vypořádání spoluvlastnických podílů a zřízení bytového spoluvlastnictví v domě č.p. 750 v Mrázově ulici v Litoměřicích, včetně finančního vypořádání, a to tak, že Město Litoměřice bude vlastníkem jedné bytové jednotky.

Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0

14. Zřízení služebnosti k věcem nemovitým – pozemkům a stavbám v areálu bývalých kasáren Pod Radobýlem, Dukelských hrdinů a budově velitelství v ul. 5. května
a) ZM neschvaluje zřízení služebností na dobu neurčitou k věcem nemovitým - pozemkům a stavbám, umístěným v areálu bývalých kasáren Pod Radobýlem, Dukelských hrdinů a budově velitelství v ul. 5. května v rozsahu, uvedeném v návrhu smlouvy č.j. 8-45/2013/NE-6440 a v žádosti Armádní servisní p.o. Praha č.j.02327/14 (viz. přílohy).

b) ZM pověřuje OSNMM, OÚRM, KSaT, právní úsek a člena ZM (Ing. Urbánka) jednáním o zřízení služebností na dobu určitou k věcem nemovitým - pozemkům a stavbám, umístěným v areálu bývalých kasáren Pod Radobýlem, Dukelských hrdinů a budově velitelství v ul. 5. května v k.ú. Litoměřice s Ministerstvem obrany ČR zastoupeným Agenturou hospodaření s nemovitým majetkem a Armádní servisní p.o. Praha

Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0

Prodeje:

15. Prodej pozemku parc.č. 2563/160 o výměře 4 m2 (ost.plocha) v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje prodej pozemku parc.č. 2563/160 o výměře 4 m2 (ost.plocha) v k.ú. Litoměřice pro účely vybudování sníženého vstupu pro hendikepované osoby a kočárky za cenu smluvní ve výši 2.800,- Kč vlastníkům bytových jednotek v domě č.p.1753/8 v ul. Mládežnická v Litoměřicích, uvedeným v přiloženém listu vlastnictví (viz. příloha orig. zápisu).

Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0

Vzhledem k nefunkčnosti hlasovacího zařízení MUDr.Jenček u bodů 16.- 21. hlasoval aklamací.

16. Směna pozemků parc.č. 675/1 (orná půda) o výměře 264 m2 (vl.město) za parc.č. 675/4 o výměře 55 m2 (orná) v k.ú. Pokratice s doplatkem rozdílu ceny
ZM schvaluje směnu pozemků v k.ú. Pokratice, a to pozemku parc.č. 675/1 (orná půda) o výměře 264 m2 ve vlastnictví Města Litoměřice za pozemek parc.č. 675/4 o výměře 55 m2 (orná půda) ve vlastnictví manželů V. a L. B., bytem Litoměřice s tím, že manželé B. doplatí rozdíl ceny ve výši 55.260,-Kč a uhradí náklady za vypracování znaleckého posudku ve výši 2.783,-Kč.

Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

17. Prodej pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje prodej pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice, za cenu smluvní ve výši 95.800,- Kč, paní Z. R., bytem Litoměřice; cena byla stanovena s ohledem na to, že se jedná o nepotřebný majetek v zahrádkářské osadě určený pouze pro individuální rekreaci.

Pro 24 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 0

18. Prodej pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje prodej pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a parc.č. 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice, za cenu smluvní ve výši 63.500,- Kč, manželům E. a M. Š., bytem Litoměřice, s tím, že se jedná o nepotřebný majetek v zahrádkářské osadě určený pouze pro individuální rekreaci. Kupní cena bude uhrazena ve dvou splátkách ½ při podpisu smlouvy a ½ do 31.12.2015.

Pro 24 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 0

19. Prodej BJ 440/20 v ul. Kubínova 440/1 v k.ú. Litoměřice dle schválených Zásad prodeje obytných domů, jednotek a nebytových prostorů z majetku Města
ZM schvaluje prodej bytové jednotky č. 440/20, v domě č.p. 440 stojícím na pozemku parc.č. 657/10 a souvisejících podílů ve výši 5946/184769 na společných částech domu a pozemku v k.ú. Pokratice, za nejvyšší nabídkovou cenu 602.000,- Kč manželům V. a T. P., bytem Litoměřice; kupní cena byla oproti znaleckému posudku snížena z důvodu nezájmu o koupi bytu za cenu původní.

Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

20. Zřízení věcného břemene – služebnosti IS, umístění, provozování údržby a oprav vodovodní a kanalizační přípojky k částem pozemků parc.č. 4137/1 a 4137/5 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby
a oprav vodovodní a kanalizační přípojky k části pozemků parc.č. 4137/1 a 4137/5
v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4239-213/2014 ve prospěch vlastníka pozemků parc.č. 4137/3, 4138/3, 4138/7 v k.ú. Litoměřice, za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 320,- Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN Ing. J. a MUDr. A. R., bytem Litoměřice.

Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0

21. Zřízení věcného břemene – služebnosti IS, umístění, provozování údržby a oprav vodovodní a kanalizační přípojky k částem pozemků parc.č. 5251/13 a 5251/72 v k.ú. Litoměřice

ZM schvaluje v souladu se zněním § 2c odst. 9 zákona č. 172/1991 Sb.,
- zřízení bezúplatného věcného břemene – služebnosti stezky a cesty k celému pozemku parc.č. 5251/13 v k.ú. Litoměřice ve prospěch oprávněného ČR - Národní muzeum, IČ: 00023272, Václavské nám. 68, 115 79 Praha

- zřízení bezúplatného věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav vodovodní a kanalizační přípojky k části pozemků parc.č. 5251/13 a 5251/72 v k.ú. Litoměřice
v rozsahu dle GP č. 4259-35/2014 ve prospěch oprávněného - vlastníka pozemku parc.č. 5251/11 v k.ú. Litoměřice, ČR - Národní muzeum, IČ: 00023272 Václavské nám. 68, 115 79 Praha,

Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0

22. Plán činnosti Kontrolního výboru na 1.pololetí roku 2015
J. Růžička
Kontrolní výbor se v novém volebním období sešel 2x, většina členů se jednání zúčastnila.
Dostali jsme podnět k šetření ze strany Mgr. Panaše, ohledně zařazení jeho bodu do programu jednání ZM. Tato stížnost byla vyřízena, o způsobu bude informován, jakmile bude schválen zápis z jednání KV. Na webu se objevila anonymní informace, jak to, že zveřejňujeme zápis až po 3 týdnech a také podle mě neoprávněná kritika člena KV pana Legnavského. Rozhodli jsme se, že zápis z jednání KV bude po vyhotovení rozeslán členům a až na dalším jednání KV bude schválen, případně na základě požadavků členů KV upraven či doplněn a teprve poté zveřejněn. Na minulém jednání ZM byl KV pověřen ke kontrole dodržování všech podmínek souvisejících s pronájmem, údržbou a revitalizací areálu výstaviště Zahrada Čech atd. 11.2.2015 máme naplánováno další jednání KV, členové mi mají poslat návrhy, jak pracovat na tomto úkolu. Bohužel jsem velmi zaneprázdnění, proto jsem navrhl doplněné body 25 a 26.

ZM schvaluje Plán činnosti kontrolního výboru na 1. pololetí 2015 (viz příloha orig.zápisu).

Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0

23. Schválení podání žádosti o dotaci na projekt "Regenerace panelového sídliště Pokratice - I.etapa 2015" a zajištění spolufinancování
Mgr. Červín
Projekt revitalizace sídliště Pokratice je zpracován již 10 let. Čekali jsme na vhodný dotační titul.
Celá akce bude stát velké peníze. Nyní ministerstvo pro místní rozvoj vypsalo na poslední chvíli projekt, kde 70 % budou dotační peníze a 30 % zaplatí město. Proto jsme projekt zaktualizovali, aby byl v souladu s požadavky a ihned jsme reagovali, protože žádost se musí podat do konce ledna.

Ing. Urbánek
Myšlenka revitalizovat sídliště je jistě záslužná, protože si toto jejich obyvatelé zcela jistě zaslouží. Proces, kterým jsou nám takovéto projekty předkládány ke schválení mi však připadá, jako by si někdo myslel, že zastupitelé jsou hlasovací stroje, které mají zvedat ruce pro cokoli co je jim předloženo a to i na základě naprosto nedostatečných informací.
Nebudu opakovat to co jsem již zmiňoval při schvalování akčního plánu ke strategickému plánu a co platí i pro tuto konkrétní akci. Tento projekt nebyl součástí 3-letého rozpočtového výhledu, není součástí rozpočtu na tento rok, není dokonce ani součástí dnes schváleného akčního plánu ke strategickému plánu na letošní rok a nebyl zastupitelům ani prezentován jako projekt v zásobníku. Za této situace někdo na poslední chvíli pouhý jeden den před zasedáním zastupitelstva vytáhne králíka z klobouku a žádá zastupitele, aby tento projekt schválili bez jakékoli možnosti se s ním podrobněji seznámit a prodiskutovat jej. Oceňuji, že nám pani Brunclíková na vyžádání zaslala dnes dopoledne alespoň nějaké podpůrné dokumenty, ale to je samozřejmě pozdě na to, abychom se mohli na projednávání tohoto bodu řádně připravit.
Nevím proč, ale po zběžném nahlédnutí do obdržených materiálů se nemohu ubránit dojmu, že se tu množstvím nově vysázených stromů uměle vytváří zakázka na jejich dodávku a následnou údržbu pro jistou spřátelenou zahradnickou firmu, která spolupracuje s městem kamkoli se podíváme. Namísto toho, aby se při revitalizaci sídliště hledala řešení pro nejzákladnější problémy jeho obyvatel mezi které patří absolutně nedostatečná kapacita parkování. Dokud budou muset auta objíždět celé sídliště při hledání volného parkovacího místa či budou muset parkovat na zeleni, protože volné místo nikde jinde není, tak bude životní prostředí poškozováno mnohem více než když nebude vysazeno několik nových stromů a namísto toho se vybudují dodatečná parkovací místa.

MUDr. Kejř
V pondělí jednala komise ÚRM, kde je členem i váš kolega pan Sarnovský, bylo tam vše projednáno, mohl vám tuto záležitost ozřejmit, abyste byl lépe informován. Byl tam přítomen také doc. Mužík, architekt města. Když přijde nabídka ze dne na den, musíme jednat operativně. Každý má otevřené dveře na úřad, aby získal potřebné informace. K parkování bych chtěl říci, že jsme už dříve chtěli udělat 2 parkoviště, ale přišla petice občanů, že to nechtějí. Uvítáme, když někdo přijde s dobrým nápadem, jak situaci zlepšit.

T. Sarnovský
Když jsem na komisi ÚRM slyšel tyto informace, reagoval jsem stejně, jako nyní pan Urbánek. Také si myslím, že je ta informace příliš čerstvá a nedá se tak rychle rozhodovat.

Starosta
Kdo nemá připraven „v šuplíku" projekt, nemá šanci získat v rychlém řízení dotaci.

Ing. Urbánek
Zastupitelé by měli být informováni o projektech „v šuplíku".

Mgr. Tym
Zásobník projektů bude nejen překládán zastupitelstvu, ale bude veřejný v rámci našeho portálu Dataplán, ve kterém zveřejňujeme veškeré strategické dokumenty. Zásobník je nyní plněn a počítám, že bude během 1-2 měsíců zveřejněn. Tam najdou zastupitelé informace, které potřebují pro rozhodování. Bude to také propojeno s dlouhodobým plánem investic, kde budou také uvedeny zdroje financování. Budeme také zpracovávat analýzu stavu majetku města, která samozřejmě potřebuje průběžnou údržbu. Je toho hodně v běhu, ale počítáme, že by to mělo do příštího roku fungovat.

ZM schvaluje
a) podání žádosti a realizace záměru projektu „Regenerace panelového sídliště Pokratice - I.etapa 2015" dle projektové dokumentace formou finanční dotace ze státního rozpočtu z programu podpory bydlení MMR ČR pro rok 2015 - podprogramu 117D512 Podpora regenerace panelových sídlišť pro rok 2015.

b) zajištění spolufinancování projektu „Regenerace panelového sídliště Pokratice - I.etapa 2015" z vlastních rozpočtových prostředků města Litoměřice v maximální výši 1.950.000,- Kč vč. 21% DPH, tedy min. 30 % investičních nákladů akce.

Pro 22 proti 0 zdrželo se 5 nehlasovalo 0

24. Schválení přijetí dotace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad na projekt: „Litoměřice – modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa"
Ing. Urbánek
Rekonstrukce autobusového nádraží je zcela jistě velice dobrý projekt, který všichni z nás v obecné rovině podporují. Protože však k tomuto projektu nemají opoziční zastupitelé dostatečné informace a navržený postup schválení příjetí dotace bez znalosti konkrétních dotačních podmínek ještě před tím, než je k dispozici příslušná dotační smlouva je značně nestandardní, rád bych se dotázal zástupce právního oddělení zda je tento postup schválení v podstatě bianco šeku, tak jak je zde navrhováno, právně korektní či zda by bylo právně správnější schválit přijetí dotace až bude dotační smlouva k dispozici ?
Dále bych se zde rád dotázal zda existují nějaká rizika, že by mohla zůstat tato dotace nakonec nevyplacena (např. zpoždění dokončení celé akce) a jakým konkrétním způsobem jsou všechna tato rizika pokryta včetně konkrétní odpovědnosti za jednotlivá takováto opatření, abychom předešli případnému vzniku škody pro město ? Rád bych doporučil, aby takovéto informace byly do budoucna v písemné podobě již součástí návrhu, aby měli zastupitelé k dispozici všechny důležité informace pro svoje rozhodování.
Navrhuji zvážit odložení hlasování o tomto bodu a schválení přijetí dotace na mimořádném jednání ZM jakmile bude dotační smlouva se všemi podmínkami dotace k dispozici a jakmile budeme mít k dispozici dopracovaný návrh zahrnující konkrétní opatření pokrývající všechna případná rizika spojená s tímto projektem, hlavně rizika spojená s možným nedodržením závazného termínu dokončení akce, které by mohlo znamenat nevyplacení dotace. Takovéto jednání může být svoláno velice rychle a já předem deklaruji, že jsme připraveni se takovéhoto mimořádného jednání kdykoli zúčastnit a v případě pokrytí všech rizik přijetí dotace samozřejmě i podpořit.

Bc. Skoková – KSaT, právní úsek
Když zastupitelstvo schvalovalo podání žádosti o dotaci znalo také pouze max. výši účasti města. Z ROP je potvrzeno, že jsme dotaci získali, jenom není vypracována dotační smlouva.
Vzhledem k tomu, že rekonstrukce musí být dokončena do konce roku 2015, je třeba co nejdříve začít. Dotační podmínky jsou zřejmé a nebudou se odlišovat od jiných dotačních smluv. Jsou dány pravidly pro příjemce dotací a metodickými pokyny ROP.

Ing. Brunclíková
Souhlasím s Bc. Skokovou. Naši žádost jsme podali 18.9.2014, vše bylo řádně zkoumáno a všechny podmínky jsme splnili. Už příprava stála spoustu peněz a spoustu práce. Největším rizikem té stavby je, že nezačneme včas.

Mgr. Krejza
Smlouva z ROP přijde, přijde hotová, není možné ji změnit, schvalujeme pouze, zda dotaci chceme přijmout nebo ne. Důvěřujte trochu lidem, kteří tu práci dělají. Dělají jí dobře už dlouho a ani oni nechtějí mít problémy. K rizikům jen uvedu, že jsem rád, že výběrové řízení vyhrála silná firma, která unese případné sankce.

ZM schvaluje přijetí dotace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad na projekt: „Litoměřice – modernizace a dostavba autobusového nádraží I. etapa" (CZ.1.09/1.2.00/77.01196) ve výši max. 52.174.108,77 Kč (tj. 85 % celkových způsobilých výdajů projektu).

Pro 23 proti 0 zdrželo se 4 nehlasovalo

25. Návrh na uvolnění předsedy kontrolního výboru
J. Růžička
Členové KV jsou vytíženi, nestíhají. Aby mohl KV dobře fungovat, měl by být posílen – navrhuji rozšíření KV ze 7 na 9 členů a uvolněného předsedu. Noví členové by měli být zástupci stran, které ještě v KV nejsou zastoupeni a měli by to být lidé, kteří budou funkci vykonávat svědomitě a zodpovědně.
Navrhuji za KDU-ČSL paní Hanu Mráčkovou a za Stranu zelených Mgr. Petra Panaše.

Ing. Urbánek
Musím protestovat proti tomu, abychom rozhodovali o tak závažných věcech jako je uspořádání orgánů obce, mezi které řadím i uvolnění předsedy kontrolního výboru, na základě pouze ústního návrhu předneseného bez řádného odůvodnění až přímo na zasedání zastupitelstva města. Navrhuji proto stažení tohoto dodatečně doplněného bodu z dnešního programu a jeho projednání až poté co předem obdržíme řádně odůvodněný návrh, na jehož základě se budeme moci kvalifikovaně rozhodnout, zda tento návrh podpořit či nikoli.

Mgr. Panaš
Hlasovat budu pro, ale pouze podmíněně. Tento postoj vysvětlím. Hlasováním pro vytvoření další uvolněné a tudíž placené funkce, hlasuji v rozporu s programem Strany zelených, která je proti navyšování placených pozic politiků. Musel jsem dát na misku vah dvě skutečnosti. Na jedné straně další placené místo a výdaje z rozpočtu města. Na stranu druhou dlouhodobě efektivně nefungující kontrolní výbor, který by měl aktivně kontrolovat, zjišťovat nedostatky a činit návrhy k nápravě. Doposud byl kontrolní výbor málo funkční a hrozí, že by byl i do budoucna. Pokud je toto možnost, jak to změnit, chci tomu dát šanci. Jestli se ukáže, že je kontrolní výbor orgánem, který nepracuje dobře a jeho výsledky neodpovídají profesionalizaci v důsledku uvolněné funkce jeho předsedy, uznám toto své hlasování jako chybu a budu navrhovat vrácení v současný stav.

MUDr. Štěrba
Dosavadní předsedové KV byli neuvolnění, kolik bude stát uvolnění předsedy?
Ing. Zalabáková – pošle MUDr. Štěrbovi vyčíslení mzdových nákladů

Ing. Urbánek navrhl stažení bodu
ZM stahuje bod z jednání.
Hlasováním
Pro 8 proti 11 zdrželo se 8 nehlasovalo 0
nebylo schváleno.

Původní návrh usnesení:
ZM schvaluje uvolnění pana Jaroslava Růžičky pro výkon funkce předsedy Kontrolního výboru při ZM od 1.2.2015.

Pro 16 proti 5 zdrželo se 6 nehlasovalo 0

26. Návrh na rozšíření KV od 2 členy a dovolba těchto 2 členů
a) ZM schvaluje rozšíření počtu členů Kontrolního výboru o 2 členy a tím stanovuje počet jeho členů na 9.

Pro 24 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

b) ZM volí paní Hanu Mráčkovou a Mgr. Petra Panaše členy Kontrolního výboru od 1.2.2015.

Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0

V. Informace
žádný příspěvek

VI. Interpelace
Mgr. Panaš podal 2 písemné interpelace (byly rozeslány zastupitelům mailem)
• Zateplování školských zařízení – kvalita vzduchu v budovách
• Skate park pod Tyršovým mostem – jaká budou opatření po dobu rekonstrukce mostu?

VII. Diskuze
MUDr. Kejř
Ve věci možného zřízení zubní pohotovosti se obraťte také na Stomatologickou komoru

Ing. Urbánek
Chtěl bych dodatečně poděkovat panu starostovi, který na minulém jednání ZM společně s kolegou Petrem Panašem a se zástupci MěN deklarovali svůj střet zájmů u některých projednávaných bodů a dokonce o tomto bodu dobrovolně nehlasoval. Na základě tohoto příkladu jsem věřil, že se politická kultura našeho zastupitelstva začíná zlepšovat a že všichni zastupitelé konečně začnou dodržovat zákony. Proto mne hodně zklamalo, když dnes několik zastupitelů pravděpodobně opět porušilo zákon o obcích a zákon o střetu zájmů tím, že nedeklarovali svůj možný střet zájmů při projednávání dotací sportovním klubům, jejichž mohou být představiteli či když jednatel ZČ nedeklaroval svůj střet zájmů při projednávání výdajů na údržbu areálu pronajatého jím zastupovanou společností. Proto bych chtěl apelovat na kolegy zastupitele, aby na tuto svoji povinnost nezapomínali. A pokud by takovéto porušování zákonů nadále pokračovalo, tak bych chtěl apelovat na pana starostu a na pana tajemníka, aby na tato porušení příslušně reagovali v souladu se zákonem o střetu zájmů a zákonem o obcích.

MUDr. Vysoudil
- Požádal o zajištění mikrofonů na jednání ZM a o zakoupení časomíry
- Od ledna jsme na základě Nařízení vlády zvýšili platy zaměstnancům MěN
- Co se týče tiskovin pro pacienty, MěN je právnická osoba, má své vedení, které rozhoduje o využití finančních prostředků, není v pravomoci ZM zasahovat do jejího vlastního hospodaření
- U bodu 3. jsme nebyli ve střetu zájmů

Mgr. Panaš
Na zastupitelstvu se mluvilo o Lukasi Wünschovi jako o jednateli společnosti Zahrada Čech. Ale jestli Václav Červín rezignoval, tak mám obavu, že město nemá jednatele žádného. Vycházím z následujícího ustanovení zákona o obcích: Zastupitelstvu obce je vyhrazeno navrhovat zástupce obce do ostatních orgánů společností, v nichž má obec majetkovou účast a navrhovat jejich odvolán (§84 odst. 2 písm g). Nevybavuji se, že by zastupitelstvo Lukase Wünsche do pozice jednatele navrhovalo. Ale mohu se mýlit a ani netvrdím, že musí být můj výklad 100% správný. Proto prosím o prověření a případnou nápravu, pokud k pochybení došlo.

Aklamací bylo schváleno pokračování jednání po 20. hodině.

MUDr. Lončák
Dotaz na MUDr. Štěrbu – proč vám vadí tiskoviny pro pacienty? Nesouhlasíte, abychom uvolňovali peníze v rámci zvyšování komfortu pacientů?

MUDr. Štěrba
Nevadí mi zvyšování komfortu pacientů, pokud je vše ostatní v pořádku. Nemám pocit, že je zdravotnictví ideální a tato nemalá částka, vydaná za tiskoviny, by se dala využít jinak, lépe.

Mgr. Červín
Litoměřice byly vždy velmi úspěšné v čerpání dotací všeho druhu, také díky odvážným zastupitelům

Ing. Kestřánek
Nemalé prostředky nemocnice vynakládá také na „léčení" pacientů, kteří by patřili na protialkoholní záchytnou stanici. Verbálně i fyzicky napadají personál nemocnice. Když je to nutné, lečí se i na oddělení JIP nebo ARO, kde 1 den léčby stojí 35.000,- Kč. Je třeba stimulovat kraj, aby zřizoval protialkoholní záchytné stanice. Tím by došlo k úspoře nákladů nemocnice.
Naše nemocnice je již 10. rokem zapojena do projektu sledování zdravotnických zařízení, kde je mimo jiné hodnoceno finanční zdraví, spokojenost pacientů a personálu – vždy jsme byli hodnoceni pozitivně.

Mgr. Richard Brabec – ministr ŽP
Jsem rád, že jsem přijel. Mám dobrou zprávu pro správce „šuplíků". Zítra budou vypsány nové výzvy.
Např. na zateplování je připravena částka 500 mil. Kč, na likvidaci odpadů 800 mil. Kč. Jsem připraven pomoci tomuto městu, pokud splní zadané podmínky.

VIII. Závěr:

Starosta poděkoval všem přítomným zastupitelům za účast
a ukončil jednání zastupitelstva města ve 20:30 hodin
Další zasedání se koná dne
9. dubna 2015 od 16:00 hodin
v kongresovém sále Gotického hradu v Litoměřicích

..............................
Mgr. Ladislav Chlupáč
starosta města

...........................................................................
PhDr. Olga Kubelková     MUDr. Miroslav Jenček
ověřovatelé zápisu

Zapsala: Jana Váchová

Přílohy:

Podklady k jednání (.pdf)


 

Turistické Informační centrum

 Otevírací doba

Po,St,Pá: 9-17 hod.
Út,Čt: 9-16 hod.
So: 9-12 hod.
Ne: zavřeno

 Adresa

Městské Informační centrum
Mírové náměstí 16/8
412 01 Litoměřice

Spojení

e-mail: info@litomerice.cz
tel.: +420 416 916 440
Skype: infoltm

Městský úřad

 Starosta

Ing. Radek Löwy

 Úřední hodiny

Po: 8:00 - 17:00 hod.
St: 8:00 - 17:00 hod.

 Adresa

Městský úřad Litoměřice
Mírové náměstí 15/7
412 01 Litoměřice

 Spojení

e-mail: podatelna@litomerice.cz
Datová schránka: tpebfnu
tel.: +420 416 916 111

 Opendata

data.litomerice.cz


copyright

 Template by Aplikko
 Webmaster RajČe
Powered by Joomla!
 Prohlášení o přístupnosti
 Politika Cookies

Webarchiv certifikát
© 2024 Město Litoměřice
Mobilní menu